טיפים להנקה – איך עושים את זה נכון?

ההנקה היא ללא ספק אחד הרגעים המשמעותיים והעוצמתיים ביותר עבור האם ותורמת לחיבור נפלא בין האם לתינוק הרך שרק נולד. חשוב לציין כי הנקה היא מיומנות נרכשת שאת והתינוק שלך לומדים יחד. לכן, יכול לקחת זמן להתרגל אליה. בסופו של דבר הנקה מוצלחת היא הנקה בה התינוק והאם גם יחד מרגישים שלווים ורגועים. 

יתרונות ההנקה 

מלבד החיבור המופלא בין האם לתינוק, ישנם יתרונות נוספים להנקה: 

  • תזונה – הוכח כי חלב אם הוא מקור התזונה הטוב ביותר עבור רוב התינוקות. ככל שהתינוק גדל, חלב האם משתנה בהתאם, זאת כדי לענות על הצרכים התזונתיים של התינוק. 
  • רפואית – הנקה יכולה לסייע בהגנה על תינוקות מפני מחלות. לתינוקות יונקים יש סיכון נמוך יותר לאסטמה, השמנת יתר, סוכרת ועוד. בנוסף, תינוקות יונקים נוטים גם פחות לסבול מדלקות אוזניים וכאבי בטן.
  • מערכת חיסונית חזקה – חשוב לציין כי בחלב אם ישנם נוגדנים מהאם. נוגדנים אלו עוזרים לתינוקות לפתח מערכת חיסונית חזקה ולהגן עליהם מפני מחלות.
  • נוחות – אמהות יכולות להניק בכל זמן ובכל מקום. אמהות יכולות להאכיל את התינוקות שלהן בדרכים מבלי לדאוג לפורמולה ומים חמים בטמפרטורה הרצויה. 
  • יתרון בריאותי לאם – מחקרים מראים כי הנקה יכולה להגן על אמהות מפני מחלות רבות כגון: חלק מסוגי הסרטן, סוכרת ולחץ דם גבוה שכיחים פחות בקרב נשים מניקות.
  • חסכוני – מאחר וחלב אם הוא חלב טבעי, הוא זמין, נגיש וללא עלות. 

טיפים להנקה נכונה 

ודאי לא פעם ראית תוכניות טלוויזיה או סרטים בהם התינוק עטוף בזרועות אמו ויונק ממנה בשלווה. אם את בהיריון או שרק ילדת ודאי כבר שמעת מנשים הקרובות אלייך אינסוף טיפים להנקה מוצלחת. ניסיון אכן תורם בתהליך החיבור, אך חשוב לזכור כי כל הנקה היא אינדיבידואלית והאינטואיציה האימהית גוברת על הכל. ובכל זאת, אם את אמא צעירה, ודאי תרצי לקבל טיפים להנקה ראשונה. הנה מספר טיפים להנקה יעילה:

  • נוחות – כדאי להתרווח לפני ההנקה. ישיבה על כורסא או כיסא נוחים תסייע לך. בנוסף, ניתן להשתמש בכרית הנקה במידת הצורך. חשוב לומר כי הכתפיים והזרועות שלך צריכות להיות רפויות. 
  • תנוחה – בין אם את מחזיקה את התינוק בידייך או על כרית הנקה, חשוב להניח אותו בגובה המותאם לגובה השד. אפו צריך להיות מופנה כלפי פטמתך כך שיוכל להתחבר בקלות. יתר חלקי הגוף מופנים כלפי גופך והראש והעכוז צריכים להיות בגובה זהה. 
  • תמיכה – אין להחזיק בראשו של התינוק. במקום זאת, ביד אחת החזיקי בעורף של התינוק ועם היד השנייה תמכי בשד. 
  • החיבור – כאשר התינוק מעוניין לאכול, מופעל אצלו “רפלקס החיפוש”. כלומר, פיו יתרחב ברגע שירגיש את השד. לכן, בשלב זה יש לקרב את השד בתנועה מהירה ולוודא כי שפתו העליונה של קרובה לפטמה ואילו השפה התחתונה רחוקה. 
  • הירדמות על השד – לעיתים, תינוקות רכים מתעייפים מפעולת היניקה אשר דורשת מאמץ רב. ניתן לעודד אותו ליניקה באמצעות מגע של עור אל עור, נענוע קל או טיפות חלב אם על שפתיו. 
  • זמן ההנקה – לשאלה זו אין תשובה של זמן מוגדר. יש להמשיך להניק עד התנתקותו של התינוק מהשד. בנוסף, כדאי להציע יניקה גם מהצד השני לאחר שהתינוק הוציא אוויר. 

חנות המתנות והטקסטיל לתינוקות, מאמילה, מציעה מגוון רחב מאוד של מתנות ליולדת עם התמקדות במתנה ללידה ראשונה ומוצרי טקסטיל ייעודיים לתינוקות. כל הפריטים המוצעים באתר עומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר של מוצרי תינוקות – בטיחות, עיצוב, חומרים, נוחות, רכות וכמובן מחירים משתלמים לכל כיס. צרי קשר עוד היום בטלפון 073-2051152 ונשמח לסייע בכל שאלה ועניין. לפרטים נוספים לחצי כאן.