שידת החתלה היא רהיט מלא סטייל וגם אביזר שימושי במיוחד לטיפול בצרכים השונים של הילד ולסידור כל מה שאתם צריכים בחדר. היא מקום נוח ובטוח לחתל בו את הילד שלכם, אבל יש לה עוד שימושים רבים ליצירת שגרה מסודרת ונעימה. כאן תוכלו להכיר מקרוב את אחד הרהיטים החשובים ביותר בחייהם של הורים טריים.

למה חשוב ששידת ההחתלה תהיה מאורגנת ומסודרת?

שידת החתלה מכילה את כל המוצרים שאתם והילד צריכים להתנהלות יום יומית. באתר הבית שלנו תוכלו למצוא מגוון המלצות למוצרים שתוכלו לרכוש ולאחסן בשידה. שידה מסודרת ומאורגנת מקצרת זמני התעסקות במציאת מוצרים ובשימוש בהם ויוצרת אווירה של סדר בחדר בפרט ובבית בכלל. הינה כמה שיקולים שיש להביא בחשבון בעת סידור שידת ההחתלה שלכם:

בטיחות

השימוש בשידה צריך להיות בטוח לכם ולילד. הימנעו מהנחת חפצים חדים, חפצים חשמליים או כאלו המכילים חלקים שהם סכנת בליעה וחנק בהישג ידם של הילדים. כמו כן, אם אתם מאחסנים מוצרי טואלטיקה או מוצרים אחרים בסלסלה או קופסה על השידה, חשוב לוודא שאין בהם מוצרים המסוכנים לילד ולוודא שאין לו גישה חופשית וקלה אליהם.

נוחות

המוצרים צריכים להיות מסודרים בצורה נוחה, כך שיהיה לכם קל להגיע לכל אחד ושלא תצטרכו להתעסק בחיפושים. מומלץ לתת לכל מוצר בשידה את המקום שלו, ולהשתדל שלא לערום אותם זה על זה כדי ליצור גישה קלה ומהירה להכול. אפשר גם להשתמש באביזרי אחסון נוספים בתוך המגירות כמו קופסאות ומדורים כדי להגביר את הסדר. גם שטח ההחתלה עצמו צריך להיות נוח לילד ולכם – אתם יכולים להשתמש במשטחי בד איכותיים ונוחים ולכסות אותם בכיסוי למניעת לכלוך, ולדאוג לסדין שיפריד בין התינוק למשטח הקר (רלוונטי במיוחד לשידות פלסטיק).

נגישות

הסידור של השידה צריך להיות אינטואיטיבי לכם. אחד הסידורים הנפוצים הוא להניח את החפצים החשובים ביותר במגירה העליונה כיוון שהיא בדרך כלל הנגישה ביותר ולהניח פריטים כמו בגדים של העונה הבאה או מוצרים שבקושי משתמשים בהם בשידות הנמוכות יותר. כמובן, לכל אחד ואחת יש סידור ספציפי שהוא אינטואיטיבי ונגיש יותר, אז אל תהססו לנסות לסדר מחדש את המוצרים עד להגעה למצב האידיאלי (כמובן, אל תשכחו לעדכן את המשתמשים האחרים בשידה על השינוי).

מתי הזמן המומלץ לסדר את שידת ההחתלה?

מומלץ לסדר את השידה בזמן רגוע שבו אין לחץ, ובעדיפות לפני שהתינוק מגיע הביתה כדי להימנע מבלאגן. יש מי שמאמינים באמונה הטפלה שאסור לסדר את השידה לפני שהתינוק נולד, אך אם בכל זאת כבר חשבתם על סידור המתאים לכם מומלץ להשאיר הוראות סידור למי מהמשפחה או החברים שיעשו זאת בשבילכם לפני שתחזרו מבית החולים.

אז מה יהיה בשידת ההחתלה?

אחרי שקראתם על התועלת של שידת החתלה, הינה רשימה של המוצרים החשובים שיהיו עליה ובתוכה:

תעסוקה לתינוק

כדאי להניח על השידה או לידה משחק או אביזר כלשהו שימשוך את תשומת ליבו של התינוק בזמן ההחתלה, כדי שהוא ישתולל פחות ויאפשר לכם להשלים את המשימה בזמן הקצר ביותר. תוכלו לתת לו משחק שהוא יכול להחזיק או להתקין מובייל מעל השידה.

מוצרי טיפוח לתינוק

טלק, משחות וקרמים הם מוצרי טיפוח נפוצים על כל שידת החתלה. אפשר גם לאחסן במגירות שמפואים, סבונים ועוד מוצרי מקלחת ואמבטיה הרלוונטיים לתינוק, כדי שתדעו שכל המוצרים שלהם נמצאים במקום אחד בבית.

מוצרי טואלטיקה לתינוק

חיתולים, מגבונים, מוצצים, בקבוקים, מוצרי ניקיון וחיטוי, מדחום ועוד. מומלץ לאחסן גם תרופות וויטמינים בקופסה ייעודית על השידה, אך כמובן לוודא שאין לילדים עצמם גישה קלה ומהירה למוצרים האלו כדי להימנע ממצבים לא נעימים.

מגירות השידה

בשידה יש מגירות שבהן תוכלו לאחסן מגוון פריטים חשובים של הילד, ובעיקר מצעים ובגדים. מומלץ להניח את הבגדים השימושיים יותר במגירות עליונות יותר, ולהשאיר את המוצרים שאתם בקושי נוגעים בהם הרחק למטה.

וכמובן העיצוב

העיצוב של שידת ההחתלה הוא כמובן לא הפיצ’ר החשוב ביותר שלה, אבל אפשר להשקיע גם במראה שלה כדי ליצור מראה נעים בחדר שייצור תחושה טובה. קחו את הזמן לבדוק את היצע השידות הקיים בשוק ולבחור אחת לפי החומרים שמהם היא עשויה, לפי הצבע שלה ולפי סידור המגירות שלה.

עיצוב לבנות

הצבעים הנפוצים לעיצובים לבנות הם ורוד, אדום או סגול, אבל העיצוב תלוי לגמרי בטעם האישי שלכם. אם אתם מחפשים מתנה ליולדת בת שגם תתאים להלך הרוח העיצובי, אנחנו מזמינים אתכם ללחוץ על הקישור כדי לבחור ממגוון המתנות שהן פרקטיות וגם מהממות.

עיצוב לבנים

הצבע הכחול בשילוב עם צבעים כמו לבן, שחור וחום הם בחירה פופולרית בעיצוב חדר לבן וכל האביזרים המשלימים שהוא צריך. תוכלו להיכנס לדף באתר שלנו המציג מגוון אפשרויות למתנה ליולדת בן שכל אבא ואימא טריים ישמחו לקבל.

ילדתי תאומים, האם צריך שידת החתלה אחת או שתיים?

שידת החתלה אחת יכולה לספק גם את הצרכים של תאומים והוריהם. יש אנשים המעדיפים להשקיע בארון בגדים כיוון שהשטח בחדר מוגבל ממילא בגלל שתי המיטות, ואז השידה נותרת כמעט ללא שימוש. שידת החתלה אחת יכולה לספק די והותר מקום לאחסון כל מה שהתאומים צריכים, וכמובן אי אפשר בלי מתנות לתאומים מכל הסוגים – אנחנו באתר מאמיל’ה מסדרים אתכם ומספקים לכם את כל מה שאתם צריכים כדי להעניק להורים את המתנה המושלמת.

לסיכום

שידת החתלה היא רהיט פרקטי וחשוב בחדר התינוק. מעבר לתפקידו השימושי של מתן מרחב בטוח ונוח להחלפת חיתולים, בשידת ההחתלה תוכלו לאחסן בנוחות את כל מה שאתם והילד צריכים להתנהלות יום יומית טובה ונעימה.