טיפים ליולדת הטרייה – מה לעשות בחופשת לידה?

הרגע הראשון של ההתאהבות היה כנראה הרגע בו ראית אותו בפעם הראשונה במסך האולטרסאונד. נקודה קטנה עם לב פועם אשר גדלה בתוכך, בתוך רחמך. מאז, הוא הספיק לבעוט בך, להתגלגל שוב ושוב ואת, רק חיכית לרגע שהוא ייצא לעולם. חיכית לרגע בו תוכלי לנשק, לחבק ולעטוף אותו קרוב אלייך בפעם הראשונה. מזל טוב, את אמא. מרגע זה, העולם שלך השתנה והפך לאחר, שונה, ובעיקר, מלא באושר ורגעי קסם שאין שניים להם. עכשיו, יש לכם מספר חודשים, חופשת הלידה שלך, בה אתם יכולים להנות רק שניכם, עד שתחזרי לשגרת יומך הרגילה. אז, מה עושים בחופשת הלידה? כל התשובות לפנייך.  

מהי חופשת לידה?

ראשית, לפני שנעסוק במה כדאי לעשות בחופשת הלידה, חשוב להבין מהי חופשת לידה ומהן המטרות שלה. חופשת לידה היא חופשה בתשלום, הניתנת לעובדת (ולעיתים גם לעובד) בעקבות לידה או אימוץ. ישנן שתי מטרות עיקריות לחופשת הלידה: 

  • תקופת התאוששות לאם – כאשר נולד תינוק השמחה גדולה. לצד זאת, חשוב לתת מקום וזמן להתאוששות של האם, הן מתקופת ההיריון והן מהלידה עצמה. מבחינה פיזית, תקופה זו נקראת משכב הלידה והיא אורכת 6 שבועות. כמובן כי מבחינה רגשית, התהליך הוא אינדיבידואלי עבור כל אישה. 
  • חיבור בין ההורים לתינוק – התינוק, שזה עתה יצא מהרחם, זקוק לחום ומגע אישי. על כן, הימצאות עם התינוק בבית במהלך חופשת הלידה מאפשרת להורים להעניק טיפול פרטני ליילוד בתקופה הראשונה לחייו. החיבור העמוק עם התינוק, יכול לסייע להנקה במידה והאם בוחרת בדרך זו. 

חופשת לידה – מה עושים? 

יש שוני באורכה של חופשת הלידה בין המדינות. יחד עם זאת, מדובר במספר חודשים לא מבוטל, בהם האם נמצאת עם התינוק 24 שעות ביממה. בזמן זה האם צריכה לדאוג לכך שהתינוק הרך יקבל את כל צרכיו. אך, בין האכלה להרמה לגרעפס, בין החלפה, מקלחת והרדמות – ניתן לעשות דברים רבים אשר ישמרו על חיוניותה של האם ויחזקו את הקשר בינה ובין התינוק הרך. מה מומלץ לעשות בחופשת לידה? 

  • מנוחה – הדבר החשוב ביותר הוא כמובן מנוחה. הגוף שלך עבר לא מעט טלטלות בתשעת החודשים האחרונים ולבסוף, עזר לך לקבל את המתנה שחלמת עליה – התינוק שלך. לכן, חשוב להקפיד על מנוחה ככל שניתן, זאת בכדי שתוכלי להתאושש בצורה מיטבית ולהיות קשובה לצרכיו של תינוקך. תצפי בסדרות בטלוויזיה תוך כדי האכלה, תאזיני למוזיקה שאת אוהבת ופשוט תאפשרי לעצמך לנוח.  
  • פעילויות עם התינוק – בשל הצורך של נשים רבות, כיום ניתן למצוא מגוון רחב של פעילויות חינמיות בכל אזור. הירשמי לסדנאות ליווי התפתחותי, עיסוי תינוקות או הרצאות אשר יסייעו לך בשגרת יומך עם התינוק. בנוסף לידע המקצועי שתרכשי, זו הזדמנות נהדרת בשבילך לצאת מהפיג’מה, להתלבש, לצאת החוצה ולפגוש נשים הנמצאות גם הן בחופשת לידה. 
  • להנות מהזמן שלך – כנראה שבשגרה, סדר היום שלך לחוץ ואת נדרשת לעמוד ביעדים ומשימות יומיומיות. בחופשת הלידה, זה רק את והתינוק שלך. לכן, תנצלי את זמן האיכות שלכם יחד, תוכלי לצאת יחד איתו לבתי קפה עם חברות או לקניון הקרוב. בנוסף, בין ערימות הכביסה והכלים שבכיור, חשוב לייצר רגעים שהם רק שלך, אותם את מקדישה לעצמך. לצורך כך, ניתן כמובן להיעזר בקרובי משפחה, אשר ישמחו לסייע לך. 

חנות המתנות והטקסטיל לתינוקות, מאמילה, מציעה מגוון רחב מאוד של מתנות ליולדת ומוצרי טקסטיל ייעודיים לתינוקות. כל הפריטים המוצעים באתר עומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר של מוצרי תינוקות – בטיחות, עיצוב, חומרים, נוחות, רכות וכמובן מחירים משתלמים לכל כיס. אז למה את מחכה? צרי קשר עוד היום בטלפון 073-2051152 ונשמח לסייע בכל שאלה ועניין. לפרטים נוספים לחצי כאן.